Eesti English Русский
 Uudised (0)Uudiste arhiiv
Uudised puuduvad

TUULIST

Sündisin Tallinnas 19.märtsil 1957. aastal. Minu esimene kodu oli Koidu tänava kahekordses puumajas. Esimesse klassi läksin Mustamäe 50. Keskkooli (nüüd Tallinna Mustamäe Üldhariduskool), sest meie pere sai 1964. aastal Mustamäe teele uue ja uhke kahetoalise korteri. Sel ajal ehitasid vangid kodumaja lähedale Tallinna 44. Keskkooli (nüüd Tallinna Mustamäe Gümnaasium), mis avati 1965. aastal ja kus käisin teisest klassist kuni keskkooli lõpetamiseni 1975. aastal. Keskkoolis õppisin keemia eriklassis. Teises klassis alustasin 8-aastat kestvaid õpinguid klaveriklassis, 4. klassis sai minust Tallinna Pioneeride Palee lastekoori Ellerhein laulja ja kergejõustiklane Enn Roosi treeninggrupis.  Seega käisin lisaks koolile umbes 10 korda nädalas (võistluste ja esinemiste ajal rohkem) huvialaringides.

Esmakordne reis Saaremaale toimus 1970-ndate aastate alguses, mil reisisime kooriga Pioneeride palee noorte meremeeste klubi laevaga Junga Saaremaa laulupäevale. Käisime ka Kaali järve ääres, mille kaldavees peegeldusid vahvalt meie Kärla rahvariided. Laul kajas kummastavalt iidsete vallide vahel. Siis ei teadnud ma veel, et kunagi korraldan seal kontserte ja räägin mitmest rahvusest inimestele legende Kaali järve tekkimisest :-)
1975. aastal astusin Tartu Ülikooli arstiteaduskonda, aga loobusin järgmisel kevadel ja otsustasin Tallinnas kunstiga tegelema hakata.
1976. aasta suvel olin Eesti Üliõpilasmaleva Laimjala rühma liige. 1977. aastal sain "partisaniks" maleva Tagala rühma. Sama aasta septembris otsustasin saarlaseks hakata. Leidsin tänu tuttavatele tööpaiga Kuressaare EPT kunstnikuna ja elukoha. Alustasin õpinguid Tartu Kõrgema Kunstikooli kaugõppekursustel, aga esimese lapse sünd katkestas õpingud. Siis ei olnud ju veel internetti :-)
1984 – 1986 õppisin ENSV Rahvaloomingu ja Kultuuritöö Teadusliku Metoodikakeskuse Näitliku agitatsiooni kaugõppekursustel kunstnik-kujundajatele (ERKI  õppekavade baasil)

1988. aastal ostsime talu Leisi valla Roobaka külas ja alustasin tööd kolhoosi Saare Tööline kunstnikuna.

Eesti Vabariigi taasiseseisvumisel kadusid kolhoosid ja paljude maainimeste töökohad. Töötasin kolhoosi töökotta rajatud õmblustsehhi juhina-õmblejana, aga kuna omanike Soomes toimunud äritegevus ei edenenud ja töötasud olid napid, lahkusin. Uue töökoha leidsin Kuressaares nahasalongis Heja, kus tegin nahast ehteid. Ka selle ettevõtte tegevus hääbus üsna ruttu, sest vaesel ajal oli vähe käsitsi valmistatud nahkehistöö ostjaid.
Mitmed aastad töötasin Kuressaare Sanatooriumi hotelli administraatorina ja raviregistraatorina. Aastatel 2004-2007 olin mittetulundusühingute Kaali Külastuskeskus ja Panga Areng projektijuht. Sel ajal õppisin projektide koostamist-elluviimist ja tegelesin ka keskuse igapäevaelu organiseerimisega.

Alates 2007. aastast hakkasin teenuseid pakkuma FIE-na ja 2009. aasta mais asutasin Osaühingu Tuulest Disain. 2010. aastal asutasin Mittetulundusühingu Triigi Trikirand, mille olulisimaks eesmärgiks oli noortele tegevuse pakkumine Triigis. Koostasime äriplaani ja alustasime selle elluviimist, aga kahjuks ei olnud võimalik investeeringutele toetusi saada ja ellu viisime hoopis INTERREG Est-Lat noorteprojekti. Mittetulundusühingu nimi alates 2017.a. MTÜ Tuulesaar.
2009 - 2013   õppisin Ettevõtluskõrgkoolis Mainor loovettevõtluse õppetooli sisekujunduse eriala. Kooli lõpetasin cum laude.

Erinevaid ameteid pidades olen alati tegelenud loominguga - kangale, siidile ja seintele maalimisega, trükiste, ruumide ja hoonete kujundamise ning palju muuga. Tehtud tööde loetelu leiad PORTFOOLIO avalehelt http://www.tuulestdisain.eu/index.php

Albert Uustulnd "Kaugused kutsuvad"
Nasva klubi näiteringi esituses 18.06.2015
Kunstnik Tuuli koos noormadrus Karlat mängiva pojaga,
kes autori soovil paistes näoga pidi olema - Tuuli esimene suurem grimmitöö.